ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 28 ساله )

باسلام
بنده ۶سالی هست ازدواج کردم ویه دختر دو ساله دارم ، سه سال پیش زنم رو به خاطر رابطه نامشروع بازداشت میکنند ومن به اسرار پدر و مادرم بخشیدمش تا اینکه عید دوباره با پسری مشغول اس ام اس بازی بود که فهمیدم .ممنون میشم راهنمایی کنید ؟


مشاور (احسان فدایی)

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.
عشق، صداقت و خوش‏بینی معیارهای لازم برای داشتن یک زندگی سالم هستند که در زیر سایه گناه و شک نابود می‌شوند. خداوند مهربان انسان را آفرید و به او قدرت اندیشیدن و درست تصمیم گرفتن را عطا فرمود تا در زندگی به مدد عقل و درایت خویش، راه درست را بپیماید اما وقتی زیر هجوم افکار منفی، قدرت تصمیم‌گیری‌تان از بین می‌رود؛ قلبتان پر از افکار شیطانی می‌شود و ایمان در دلتان می‌میرد و زندگی را می‌بازید.در تمامی جوامع مدنی به محض این‌که زن و شوهر با خطبه عقد یا بنابر رسوم و فرهنگ خودشان با هم ازدواج می‌کنند و رابطه زن و شوهری میان آنها پیش می‌آید و زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند، میان آنها حریم و رابطه‌ای ایجاد می‌شود که در تمام جوامع بشری به رسمیت شناخته می‌شود و مردم آن جوامع برای آن قداست و حرمت قائل هستند. به همین دلیل وارد شدن شخص یا اشخاص دیگر به این حریم قبیح و زشت تلقی شده و با آن بشدت برخورد می‌شود. برادر گرامی! احساستان را از خیانت همسرتان می فهمیم و می دانیم که چقدر تحت فشار از این ناحیه هستید و شاید با دیدن رابطه دوباره همسرتان با پسری (به فرض حصول اطمینان و یقین) دلتان نخواهد لحظه ای با او زندگی کنید. حق دارید! ولی به هر حال علت اصلی خیانت در زندگی زناشویی، کم رنگ شدن ردپای عشق در زندگی مشترک است. شاید عشقتان کم رنگ شده و یا توجهتان به همسرتان ضعیف شده و او به یاد خیانت دوباره افتاده است.
چگونه برخورد کنید؟
  1- به هیچ‌وجه داد و بیداد راه نیندازید. به هیچ وجه این مطلب را با نزدیکان خود درمیان نگذارید. حواستان باشد که برای درست شدن یک رابطه، نباید رفتار اشتباه را با رفتار اشتباه‌تری جبران کنید. خونسردی خودتان را حفظ کنید و منتظر یک فرصت مناسب بمانید. شما نیازمند کمی زمان هستید تا مسائل دیگر را نیز زیر و رو کنید. حداقل یک روز به خود فرصت دهید. 2- باید قبول کنید که احساس خشم، عصبانیت، شک و تردید، شکه شدن، آشفتگی، ترس، درد و رنج، افسردگی، و پریشانی برای فردی که شاهد خیانت همسرش بوده کاملا بجا و نرمال است.   3- در مرحلة اول در کمال آرامش و به صورت غیر مستقیم همسرتان را متوجه کارش کنید. به این شکل، او خیلی راحت‌تر رفتار خطایش را می‌پذیرد و آن را اصلاح می‌کند. 4- اگر بی فایده بود و باز هم ادامه داشت با همسر خود در مورد بدعهدیش صحبت کنید. تمام سوال هایی که به ذهنتان می‌رسد را بپرسید. شاید با این کار به این نتیجه برسید که همسرتان هنگام ارتکاب به این کار، اصلا فکر نمی کرده که به شما خیانت می کند 5- اگر دو نفر به هم اعتماد کامل داشته باشند، به هیچ‌وجه شک و تردید در رابطه‌شان جایی ندارد اما اگر به هر دلیل لغزشی در رابطه‌شان پیش بیاید و اعتمادشان را به یکدیگر از دست بدهند، باید از یک شخص ثالث برای بهبود روابط‌شان کمک بگیرند.این شخص ثالث می‌تواند یک بزرگ‌تر یا یک مشاور خوب باشد. تنها نکته مهم هم این است که این شخص میانجی، مورد اعتماد هر دو طرف باشد تا آنها به راهکار او اعتماد و عمل کنند تا رفتارشان نسبت به هم اصلاح شود. به خاطر داشته باشید نباید هیچ نکته‌ای را از مشاور منتخب‌تان مخفی کنید. او در صورتی موفق می‌شود یاری‌تان کند که همه‌چیز را با ریزه‌کاری‌هایش بداند 6- انتظار نداشته باشید که حس آشفتگی، بی اعتمادی و عصبانیت به مجرد اینکه تصمیم می گیرید همسر خود را ببخشید و به سرسپردگی خود ادامه دهید به راحتی از بین برود. از بین رفتن دردورنج وارده از طریق خیانت، نیازمند زمان است 7- اگر بیش از اندازه عصبانی باشید، بر سر مسائل کوچک داد و بیداد راه بیندازید، احساس کنید که بر روی طناب باریکی در حال راه رفتن هستید، و زمانی که به یاد بدعهدی همسر خود می افتید، عکس العمل های شدید فیزیکی از خود نشان دهید، بی شک دچار استرس بعد از ضربه روحی شده اید و باید هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید 8- به همسرتان باز هم فرصت جبران دهید. 9- سعی نکنید این بازی، که چه چیز و یا چه کسی مسبب بروز چنین فاجعه های شده است را شروع کنید. با این کار صرفا انرژی خود را تلف می کنید. 10- بی وفایی یک فرد، ممکن است نشات گرفته از سایر مشکلات در زندگی مشترک باشد. اگر در این رفتار او سهمی دارید، خود را نیز مسؤول بدانید و جبران نمایید.
موفق  و پیروز باشید.

بیشتر بخوانید:
همسرم به من خیانت می‌کند